۱۳۸۹ مرداد ۳۱, یکشنبه

کاریکاتورهای محمد در روزنامه های دانمارکی





چند سال قبل کاریکاتورهایی از محمد پامبر مسلمانان در روزنامه های دانمارکی و سوئدی به چاپ رسید که اعتراضات گستره ی مسلمانان را در پی داشت.
مسلمانان و حکومت های جنایتکاری چون جمهوری اسلامی با اعتراض و هیاهو و جنجال سعی کردند مانع از آزادی بیان شوند و دموکراسی و آزادی بیان و آزادی مطبوعات را در کشورهای متمدن و آزاد اروپایی به مخاطره بیندازند. آنها فکر می کردند اروپای متمدن هم مثل کشورهای عقب افتاده ی مسلمان خاورمیانه و افریقا تسلیم فشار خواهد شد و جلوی آزادی مطبوعات را خواهد گرفت اما خوشبختانه مطبوعات اروپایی و دولت های اروپایی تسلیم این زیاده خواهی مسلمانان نشدند و با نشر گسترده ی این کاریکاتورها تو دهنی محکمی به اسلام سیاسی زدند .
من هم به عنوان یک زرتشتی و یک انسان آزادیخواه و مدافع آزادی بیان و عقیده اینجا با گذاشتن این کاریکاتورها با تمام مدافعان آزادی بیان و آزادی مطبوعات اعلام همبستگی می کنم

آیا اسلام برای آزادی و اراده ی انسان ها احترام قائل است؟

از روزی که به یاد دارم پدر و مادرم نماز می خواندند و می خوانند. من در خانواده ای بزرگ شده ام که اکثر اعضای آن و فامیل هایمان مسلمان های معتقد و اهل نماز و روزه بوده اند.از همان دوران کودکی این حرکات منظم و مرتب روزانه و این راز و نیاز کردن با خدا برایم جالب و در عین حال مبهم و سئوال برانگیز بود. همیشه دوست داشتم معنی این کلمات را بدانم و وقتی از مادرم سئوال می کردم یا سکوت می کرد یا وقتی اصرار میکردم عصبانی می شد و دعوام می کرد ! برایم بسیار عجیب بود که مادر چرا دعوام میکرد .بعدها که بزرگتر شدم فهمیدم که علت آن همه عصبانیت مادر این بود که خودش هم معنی آن جملات و واژه های عربی را که وقت نماز بر زبان می آورد نمی دانست!!!
این مقدمه به خوبی نشان دهنده ی ماهیت واقعی دین اسلام است. دینی که دقیقا بر اساس عدم شناخت عقلی انسان ها بنا شده است. درین دین عقل و منطق به کلی تعطیل شده است و جای آن را تقلید و ترس از آتش جهنم و اعتقادی بر اساس نادانی گرفته است. تنها مادر و پدر من نیستند که معنی آیه ها و سوره های قرآن را نمی دانند این شامل اکثریت مسلمانان می شود یا لااقل مسلمان هایی که زبانشان به غیر از عربی است. در دین اسلام انسان ها هیچ آزادی و اختیاری برای برگزیدن و انتخاب دین ندارند یعنی هر کسی که از پدر و مادری مسلمان به دنیا بیاید به شکل اتوماتیک مسلمان محسوب می شود !!!! یعنی نوزادی که قرار است به دنیا بیاید حتا در شکم مادرش و قبل از به دنیا آمدن مسلمان محسوب می شود!! یک جنین مسلمان !!! خنده دار نیست !؟
اما جنبه ی درد آور مساله به اینجا ختم نمی شود بلکه این است که همین انسانی که در شکم مادر مسلمان محسوب می شود دیگر تا آخر عمرش مسلمان است و حق تغییر دین و عقیده را ندارد و در صورت تغییر دین اعدام می شود !!!! بله اعدام می شود ! بر اساس نص صریح قرآن هر مسلمان زاده ای که دین اش را تغییر دهد "مرتد" محسوب می شود و حکمش قتل است.
خمینی هم دقیقا بر اساس همین دستور اسلامی بود که حکم به قتل "سلمان رشدی" نویسنده ی هندی تبار بریتانیایی داد !
سال ها پیش "سلمان رشدی" رمانی نوشت به نام " آیات شیطانی" . این کتاب اعتراض مسلمانان را در پی داشت و خمینی پس از آنکه فهمید "سلمان رشدی" مسلمان زاده است حکم داد که چون او با نوشتن این کتاب از دین اسلام خارج شده است پس خونش مباح است و باید ریخته شود!!!
به همین راحتی حکم مرگ انسانی را دادند و سلمان رشدی سال های سال است که تحت محافظت پلیس بریتانیا و با ترس و وحشت زندگی می کند !!
نکته ی جالبی که توجه مرا در آیین زرتشتی به خودش جلب کرد همین "آزادی و اراده ی انسان" در برگزیدن دین و آیین مورد علاقه اش است. در آیین زرتشتی بر خلاف اسلام انسان ها تا سن پانزده سالگی نه تنها به شکل اتوماتیک آیین پدر و مادرشان را نمی گیرند که حتا به شکلی بی دین هم هستند ! یعنی تنها در سن پانزده سالگی است که فردی که در یک خانواده ی زرتشتی به دنیا آمده است دین اش را بر اساس اراده و اختیار و آزادی بر می گزیند! این دین می تواند غیر از زرتشتی باشد و فرد آزاد است که هر آیینی را بر گزیند!!! همین نکته به درستی تفاوت عظیم اسلام و زرتشت را نشان می دهد.
در آیین زرتشتی انسان ها حرمت دارند. حق انتخاب دارند. آزادی و کرامت انسانی دارند. می توانند سئوال کنند و شک کنند و آزادانه قبول کنند یا رد کنند برخلاف اسلام که در آن همه چیز بر اساس زور و دیکتاتوری و زیر پا گذاشتن کرامتن انسانی است !
جالب اینکه یکی ازآیه های صریح قرآن می گوید "لا اکراه فی الدین !!" یعنی هیچ اجباری در انتخاب و پذیرفتن دین نیست ! اما اگر به تاریخ اسلام بر گردیم متوجه خواهیم شد که این مربوط به آیه ها و دستوراتی است که در "مکه" از طرف "محمد" بیان شده است و او چون در مکه در اقلیت بود و قدرت نداشت اعلام کرد که هیچ اجباری در انتخاب دین نیست اما به محض اینکه به مدینه رفت و قدرت گرفت تمام این دستورات را زیر پا گذاشت و با زور شمشیر همه را مسلمان کرد!!! این هم یکی دیگر از تناقضات و دروغ ها و دورویی هایی است که نمونه هایش در دین اسلام به وفور دیده می شود !
با این تفاصیل آیا اسلام برای آزادی و اراده ی انسان ها احترام قائل است 1؟

۱۳۸۹ مرداد ۲۸, پنجشنبه

هشدار رهبر ایران در مورد حمله به این کشور


در ادامه واکنش های اخیر مقام های ایرانی به احتمال حمله خارجی به تاسیسات اتمی ایران، رهبر این کشور هشدار داده است که در صورت حمله، جنگ به خارج از منطقه ایران کشیده خواهد شد.

آیت الله علی خامنه ای چهارشنبه در دیدار با مقام های این کشور گفت: "بعید است آنها این حماقت را انجام دهند، اما همه بدانند اگر این تهدید عملی شود میدان مقابله ملت ایران فقط منطقه ما نخواهد بود، بلکه این مقابله، میدان گسترده تری خواهد داشت."

با این حال رهبر ایران در مورد این تهدید و فراتر رفتن جنگ از "منطقه ما" وارد جزئیات نشد و نگفت که به کدام نقاط ممکن است کشیده شود.

بشنوید

گفت‌وگو با منصور فرهنگ، نماینده سابق ایران در سازمان مللبشنویدمدت: 00:01

اما حسین شریعتمداری از مشاوران رهبر ایران و مدیر مسئول روز کیهان در مصاحبه ای با نشریه "نیویورکر" که در شماره 16 اوت این مجله چاپ شد گفت: "آنها با هر ترکیبی به ما حمله کنند، یعنی آمریکا با اسرائیل یا بدون اسرائیل، ما اسرائیل را هدف خواهیم گرفت."

در هفته های اخیر در پی اظهارات دریاسالار مایک مولن رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در روز اول اوت در گفتگو با شبکه ان بی سی، که گفته بود آمریکا طرحی احتیاطی برای حمله به ایران دارد، مقام های متعدد ایرانی به آن واکنش نشان داده اند.

دریاسالار مولن گفته بود که هرچند حمله نظامی برای تخریب تاسیسات اتمی ایران همچنان یکی از گزینه های آمریکاست اما افزود که او "امیدار است کار به آنجا نکشد" و هشدار داد که حمله به ایران می تواند "پیامدهای ناخواسته ای داشته باشد. که پیش بینی آنها در این بخش شدیدا بی ثبات جهان مشکل است."

با این حال او تاکید کرد که این گزینه ای مهم است و به خوبی درک می شود که وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس اسحاق آل حبیب، معاون دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل، روز چهارشنبه در نامه ای به دبیر کل و رئیس شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل، ادعا کرد که آقای مولن و سایر مقام ها و قانونگذاران آمریکایی ایران را به استفاده از نیروی نظامی "تهدید کرده اند."

این ظاهرا دومین نامه شکایت آمیز ایران به سازمان ملل در این باره طی چند هفته اخیر است.

نگاه آمریکا به ما، با وجود همه حرف های آمریکایی ها درباره لزوم تغییر رفتار جمهوری اسلامی، نگاهی مبتنی بر نفی موجودیت نظام اسلامی است ما نیز متقابلا جنبه استکباری و ابرقدرتی آمریکا را مردود می دانیم و نفی می کنیم

رهبر ایران
پیشتر در روز 20 مرداد منوچهر متکی وزیر خارجه ایران گفته بود: "ممکن است آمریکا از توان لجستیکی برای حمله به یک کشور دیگر در منطقه برخوردار باشد، اما به دلیل هزینه های بسیار سنگین چنین اقدامی، این کشور قادر نیست که چنین کاری را انجام دهد. در نتیجه وقوع چنین جنگی را بسیار ضعیف می دانم".

آقای متکی در پاسخ به سئوالی درباره احتمال حمله نظامی به ایران گفت: "اساسا شرایط سیاسی منطقه با حمله احتمالی به ایران دگرگون خواهد شد".

لی همیلتون نماینده سابق کنگره آمریکا و از رؤسای "گروه مطالعه عراق" به نیویورکر گفت: "این نگاه در آنجا (تهران) که ایالات متحده از نظر نظامی ناتوان است، دیدگاه خطرناکی است... مساله ناتوانی نیست. اگر اراده کنیم که این کار را بکنیم، فکر می کنم بتوانیم."

او اظهار نظر کرد که به اعتقاد او احمدی نژاد ممکن است نیات غرب را درست تعبیر نکرده باشد و گفت: "آنها در ایران بسیار منزوی هستند و آمریکا را آنطور که فکر می کنند نمی شناسند."

آقای همیلتون گفت که مقام های آمریکا همچنان درحال بحث درباره بهترین رویکرد مقابل ایران هستند، اما بسیاری از آنها احساس می کنند که مهلت دیپلماسی درحال پایان یافتن است."

او گفت: "از حدود سه ماه پیش، فضایی از تمایل به اقدام نظامی قابل تشخیص است."

مساله موجودیت

آیت الله خامنه ای در سخنان روز چهارشنبه اش گفت که آمریکا و اسرائیل موجودیت جمهوری اسلامی را قبول ندارند و اینکه حکومت او به "دلایل واضح" گفتگو با آمریکا را رد کرده است "چرا که مذاکره در سایه تهدید و فشار و ارعاب را مذاکره نمی دانیم".

این نگاه در آنجا (تهران) که ایالات متحده از نظر نظامی ناتوان است، دیدگاه خطرناکی است... مساله ناتوانی نیست. اگر اراده کنیم که این کار را بکنیم، فکر می کنم بتوانیم

نماینده سابق کنگره آمریکا
این درحالی است که محمود احمدی نژاد در مصاحبه با مجله نیویورکر با اشاره به تشدید مقابله جویی میان ایران و آمریکا گفته بود: "من از این وضع خوشحال نیستم. ایرانی ها از آن خوشحال نیستند."

آیت الله خامنه ای اما گفت: "نگاه آمریکا به ما، با وجود همه حرف های آمریکایی ها درباره لزوم تغییر رفتار جمهوری اسلامی، نگاهی مبتنی بر نفی موجودیت نظام اسلامی است ما نیز متقابلا جنبه استکباری و ابرقدرتی آمریکا را مردود می دانیم و نفی می کنیم."

او همچنین از گفتگو با آمریکا در مورد مساله عراق و یک مساله دیگر که از آن نام نبرد سخن گفت.

آیت الله خامنه ای گفت: "البته ما در دو مساله یعنی درباره عراق و یک مساله دیگر که آنها موضوع امنیتی مهم می خواندند با آمریکایی ها مذاکره کردیم اما آن تجربیات نیز نشان می دهد که آنها هر وقت در پای میز مذاکره در مقابل استدلال و حرف حساب، کم بیاورند متوسل به زورگویی و قطع یک طرفه مذاکره می شوند."

او بار دیگر تاکید کرد که ایران تحت فشار آمریکا مسیر حرکت خود را تغییر نخواهد داد.

رهبر ایران همچنین بار دیگر به دفاع از دولت احمدی نژاد پرداخت و از جمله گفت نباید آمارهای ارائه شده از سوی دستگاه های مسئول را "بی دلیل" مورد انتقاد قرار داد زیرا به عقیده او این اقدام "اعتماد مردم را تضعیف می کند."

او همچنین در مورد اختلافات دولت و مجلس که اخیرا اوج گرفته است گفت: "اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف فاجعه نیست، بلکه تبدیل این اختلاف سلایق به شکاف های غیرقابل اصلاح و زخم های غیرقابل علاج، خطایی بزرگ است

مهدی کروبی: مردم باید برای حکومت دینی و غیر دینی تصمیم بگیرند


مهدی کروبی: مردم باید برای حکومت دینی و غیر دینی تصمیم بگیرند

کروبی با تاکید بر تمایل خود به حکومت دینی، نوع نظام حکومتی را تابع تصمیم مردم دانسته است
مهدی کروبی، از مخالفان دولت ایران، اراده مردم را تعیین کننده نظام حکومتی دینی یا غیر دینی دانسته و از تصمیم خود به شرکت در راهپیمایی روز قدس خبر داده است.

روز پنجشنبه، ۲۸ مرداد (۱۹ اوت)، سایت خبری سحام نیوز، متعلق به حزب اعتماد ملی، بخشی از مصاحبه اینترنتی مهدی کروبی، دبیرکل حزب را منتشر کرد که در آن، وی به سئوالاتی در مورد وضعیت کنونی و چشم انداز آتی کشور پاسخ داده است.

در این مصاحبه که متن کامل آن تحت عنوان "شیخ اصلاحات در تالار مسنجر" در وبسایت مهدی خزعلی منتشر شده، از آقای کروبی سئوال شد که آیا با یک حکومت سکولار موافق است که در آن، ضمن احترام به همه ادیان، دین از سیاست جداست و یا از نظرات آیت الله روح الله خمینی و آیت الله علی خامنه ای حمایت می کند که گفته اند "دیانت ما عین سیاست ماست؟"

آقای کروبی گفت که خود شخصا طرفدار حکومت دینی است که در آن ارکان نظام بر آرای مردم استوار باشد اما در عین حال افزود "اینکه چه حکومتی باشد یا نباشد، آن به مردم مربوط است و می توانند هرگونه حکومتی را که برای خود مناسب می دانند تعیین کنند."

وی در عین حال گفت که از آنجا که اکثر مردم ایران مذهبی هستند، به اعتقاد او، حکومتی را می خواهند که در آن قوانین دینی اجرا شود و با ابراز این نظر که حکومتی که امروز در ایران وجود دارد، "نه پر پایه جمهوریت است و نه بر پایه دیانت" تاکید کرد که "سایر حکومت ها را نفی نمی کنم، مردم هرچه را که بخواهند می پذیرم."

آقای کروبی در انتقاد از نحوه اداره کشور در حال حاضر، گفت "متاسفانه اکنون جریانی در راس امور است که ابزار در دست اوست و به خواست مردم توجه نمی کند" و افزود که نظامی که اکنون در کشور مستقر است همان نظامی نیست که مردم سی و یک سال پیش به استقرار آن رای دادند.

وی خواستار اجرای قانون اساسی شد و گفت که می توان براساس همین قانون، خواست اکثر مردم با گرایش های مختلف را برآورده کرد هر چند افزود که "هرقانون و کتابی که از مغز بشر تراوش پیدا کرده، طبیعی است که نقص و عیب هم داشته باشد و در یک محیط آزاد که مطبوعات آزاد و مستقل هم باشند، می توان آن را بازنگری کرد."

دبیرکل حزب اعتماد ملی رهبران حکومت کنونی را به نادیده گرفتن قانون اساسی متهم کرد و گفت "باید توجه داشت که مهمترین قسمت های قانون اساسی یعنی احترام به حق مردم و پذیرش خواست مردم، توسط حاکمیت، نقض می شود و در نظر گرفته نمی شود."

مهدی کروبی گفت که لازم است شرایطی وجود داشته باشد که همگان، حتی طرفداران "همین تفکر تمامیت خواه هم که خواست مردم را در نظر نمی گیرد" بتوانند نظر خود را ابراز دارند بی آنکه خود را به مردم تحمیل کنند.

آقای کروبی مجلس و قوه قضائیه را مورد انتقاد قرار داد و گفت "با احترام به نمایندگان مجلس می گویم اگر مجلسی جدی داشتیم، قوه قضائیه جدی داشتیم، حتما وضع ما این نبود که قوه مجریه ادعا کند من قانون را اجرا نمی کنم و بچه هایمان در زندان ها بنالند و اعتصاب غذا کنند و شکنجه بشوند."

مهدی کروبی شورای نگهبان را نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت که براساس قانون اساسی، این شورا باید نقشی نظارتی داشته باشد، اما در عمل به "یک مرجع حاکم" تبدیل شده است.

آقای کروبی در مورد تاثیر فعالیت مردم بر شرایط سیاسی کشور گفت که "با فشار افکارعمومی می توان حاکمیت را مجبور به قانونمندی کرد، فشار و نه درگیری" و افزود "این تجمعات و آگاه سازی ها نتیجه می دهد و بالاخره خواه و ناخواه باید کشور را اداره کنند و برای همیشه که نمی شود با پول نفت زندگی کرد."

دبیرکل حزب اعتماد ملی اظهار داشت که حکومت هم سرانجام ناگزیر به تغییر روش خود خواهد شد و افزود "اگر همپای دنیا حرکت نکنند، مردم همراهیشان نمی کنند، مگر اینکه به خواسته شان عمل کنند، اینگونه مجبور به پیروی از مردم می شوند."

مهدی کروبی در مورد موفقیت در مبارزه علیه شرایط کنونی ایران گفت: "نخواهیم که خیلی زود پیروز شویم، چون پیروزی زودرس را زود از دست می دهیم و فراموش می کنیم."

راهپیمایی روز قدس



مخالفان دولت از فرصت راهپیمایی روز قدس سال گذشته برای تظاهرات استفاده کردند
در این مصاحبه مهدی کروبی از مردم خواسته است که هنگام شرکت در راهپیمایی روز قدس"اجازه سوء استفاده به حکومت ندهند."

سال گذشته، در حالی که مانند سال های قبل، راهپیمایی سازمان داده شده از سوی دولت جریان داشت، معترضان به نتیجه انتخابات بحث برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری با استفاده از این فرصت، تظاهرات گسترده ای را در تهران و چند شهر دیگر برگزار کردند و شعارهایی در طرح خواسته های خود دادند.

در پی این تظاهرات، مقامات دولتی شرکت کنندگان در تظاهرات غیر دولتی را به اقداماتی مانند پاره کردن عکس آیت الله روح الله خمینی و اهانت به مقدسات دینی متهم ساختند و رسانه های دولتی از جمله رادیو و تلویزیون به تبلیغات وسیعی در این مورد دست زدند.

آقای کروبی در باره راهپیمایی سال جاری گفته است: "این راهپیمایی هر ساله برگزار می شود و ما هم در آن حضور خواهیم داشت و در مورد تشکیل هسته های اولیه و برنامه ریزی برای این روز، در حال مشاوره با دوستان هستیم و نتیجه را اعلام خواهیم کرد."

دبیرکل حزب اعتماد ملی در مورد انگیزه خود از شرکت در این راهپیمایی گفته است که "مساله حقی است که از یک ملتی تضییع شده است."

وی در عین حال به شرکت کنندگان توصیه کرده است که "خواهش می کنم شعاری ندهید که حکومت از آن سوء استفاده کند، دوما ممکن است که از طرف خودشان بین شما نفوذی بفرستند تا فضا را تهییج کنند، خواهش می کنم سایرین را دعوت به آرامش کنید، حرمت روزه را نگه دارید، خواهش می کنم عده ای قلیل که عذر شرعی دارند و روزه نیستند، حرمت نگاه دارند تا حکومت از آن سوژه نسازد"

دبیرکل حزب اعتماد ملی در اشاره به واکنش دولت به تظاهرات روز قدس سال گذشته گفته است "عکس پاره امام را نشان می دهند، دستانش پیداست اما سرو کله اش پیدا نیست."

اشاره آقای کروبی به فیلم کوتاهی است که دستی را در حال آتش زدن عکسی از آیت الله روح الله خمینی را نشان می داد و تلویزیون دولتی با پخش این فیلم، تظاهرکنندگان مخالف دولت را به این اقدام متهم کرد در حالیکه مخالفان گفتند که تمامی این فیلم ساختگی است

۱۳۸۹ مرداد ۱۸, دوشنبه

اسلام و خشونت و زن ستیزی


در خبرها آمده بود که طالبان زنی را به خاطر داشتن رابطه ی نامشروع کشته اند ! در ایران هم که چند روزی است صحبت از سنگسار سکینه محمدی است !
نمی دانم چه بگویم یا بهتر است بگویم چگونه بگویم که متهم به ضدیت با دین یا اسلام یا هر نوع مذهبی نشوم ولی با شنیدن این خبرها حالم از هر نوع دین و مذهب و ارتجاع و زن ستیزی بهم می خورد. رژیم حاکم بر ایران هیچ تفاوتی با طالبان ندارد و حتا بدتر است. طالبان زن مورد بحث را به ضرب گلوله کشته اند اما جمهوری کثافت اسلامی می خواهد سکینه را سنگسار کند!!!
سنگسار وحشیانه ترین و مشمئز کننده ترین جنایتی است که می شود تصورش را کرد. زنی را تا گردن خاک می کنند و آنگاه به جلادان دستور می دهند که آنقدر به او سنگ بزنند تا بمیرد!!! سنگ ها نباید آنقدر درشت و بزرگ باشند که در چند ضربه فرد مورد نظر را از پا در آورند بلکه بنا به دستور محمد و اسلام کثیف باید ریز باشند تا فرد مورد نظر را زجر کش کنند .و به یکباره کارش را نسازند!!!
حالا خودتان را تصور کنید که تا گردن در زمین فرو رفته اید و عده ای وحشی افسار گریخته با سنگ به سر و صورتتان می کوبند و شما چون دستهایتان در خاک فرو رفته است نمی توانید کوچکترین دفاعی یا عکس العملی داشته باشید!!!
من که با تصور کردن این وضعیت حالم بد می شود و می خواهم بالا بیاورم !
جالب اینکه حتا درین عمل وحشیانه هم مردان در اسلام حقوقشان بیشتر از زنان است!!! یعنی اگر مردی زنا کرده باشد و قرار باشد سنگسار شود او را فقط تا کمر در خاک فرو می کنند که اگر توانست خودش را نجات دهد از نظر قوانین اسلامی باید آزاد شود!!! اما زن بخت برگشته و بدبخت را باید تا گردن در خاک کنند که درین صورت احتمال نجات یافتن اش به صفر می رسد!!!
اسلام دین ترور و وحشت . شکنجه و تجاوز است این را با صدای بلند باید اعلام کرد!
جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان نماد واقعی اسلام جنایتکارترین و زن ستیز ترین و خون آشام ترین حکومت دنیاست !
باید کاری کرد باید کاری کرد !
باید این رژیم جهل و جنایت را سرنگون کرد !

۱۳۸۹ مرداد ۱۱, دوشنبه

برزیل پیشنهاد کرد به سکینه محمدی آشتیانی پناهندگی بدهد

رئیس جمهور برزیل گفته است کشورش آماده است به سکینه محمدی آشتیانی که به جرم روابط "نامشروع" به سنگسار محکوم شده پناهندگی بدهد.

لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا روز شنبه از محمود احمدی نژاد خواست اجازه دهد "برزیل به این خانم پناهندگی سیاسی بدهد."

سکینه محمدی آشتیانی پیشتر به سنگسار محکوم شده بود اما در پی اعتراض های جهانی، دولت ایران اعلام کرد وی سنگسار نخواهد شد اما حکم اعدامش همچنان پابرجاست.


رئیس جمهور برزیل می گوید اگر احترامش برای رئیس جمهور و مردم ایران ارزشی دارد حاضر است به خانم محمدی آشتیانی پناهندگی بدهد

به گزارش خبرگزاری رسمی برزیل آقای لولا که از روابط خوبی با ایران برخوردار است گفـت: "اگر این خانم مشکلاتی در آنجا ایجاد می کند، ما از او در اینجا استقبال می کنیم."

طی چند ماه گذشته برزیل تلاش های فراوانی برای حل بن بست اتمی ایران کرده و همراه با ترکیه توانست موافقت ایران را برای مبادله بخشی از اورانیم غنی شده با سوخت مورد نیاز ایران جلب کند. اما شورای امنیت این موافقت را کافی ندانست و خواستار توقف کامل غنی سازی در ایران شده است.

"حیات خلوت" آمریکا

محمود احمدی نژاد همواره از گسترش روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین ابراز خشنودی کرده و با افتخار از حضور ایران در "حیات خلوت" آمریکا یاد کرده است.

اما اکنون این حیات خلوت آمریکا پیشنهادی به ایران داده که حتی خود آمریکا هم نداده است.

رئیس جمهور برزیل گفت که به قوانین ایران احترام می گذارد، اما اگر دوستی و احترامی که برای رئیس جمهور ایران و مردم ایران قائل است "ارزشی" داشته باشد کشورش می تواند میزبان خانم محمدی آشتیانی باشد.

این تلاش های جهانی در حالی صورت می گیرد که محمد مصطفایی وکیل خانم محمدی آشتیانی خود ناپدید شده و قوه قضائیه را متهم به گروگانگیری و اعمال فشار بر او کرده است.

اگر این خانم مشکلاتی در آنجا ایجاد می کند، ما از او در اینجا استقبال می کنیم.

لوئیس ایناسیو داسیلوا، رئیس جمهور برزیل

او که همسر و برادر همسرش بازداشت شده اند روز شنبه طی نامه سرگشاده ای از دادستان تهران خواست آنها را آزاد کند و گفت در صورتی که دادگاه و دادرسی عادلانه ای تشکیل شود خود را معرفی می کند.

سکینه محمدی آشتیانی چهار سال قبل به اتهام رابطه "نامشروع" با دو مرد پس از فوت همسرش محکوم شده بود.

اما مدتی بعد، در جریان محاکمه مردی که به قتل همسر خانم محمدی آشتیانی متهم بود، دادگاه دیگری پرونده اولیه او را در رابطه با حوادث پیش از قتل شوهرش مورد بررسی قرار داد و این بار او را به اتهام داشتن رابطه با یک مرد دیگر در زمان حیات شوهرش، به "زنای محصنه" محکوم و علیه او حکم سنگسار صادر کرد.

خانم محمدی آشتیانی این اتهام را رد کرده است.

وی که دو فرزند دارد، از چهار سال قبل در تبریز در زندان است.

سکینه محمدی آشتیانی همچنین به ۹۰ ضربه شلاق محکوم شده بود که این حکم به اجرا در آمده است.

مقام های استان آذربایجان شرقی ایران گفته اند حکم سنگسار او به طور موقت به حال تعلیق درآمده تا صادق لاریجانی، رییس قوه قضائیه ایران در مورد آن تصمیم گیری کند.