۱۳۸۹ بهمن ۳۰, شنبه

حصر موسوی در منزل با احداث 'دیوار آهنی'



خانه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در نزدیکی نهاد ریاست جمهوری و دفتر رهبری در تهران قرار دارد
سایت پارلمان نیوز متعلق به جناح اقلیت مجلس ایران، روز شنبه به نقل از شاهدان عینی نوشت که ماموران حکومتی مشغول احداث یک دیوار بزرگ آهنی در معبر ورودی خانه‌ میرحسین موسوی هستند.

در خبری مشابه، امروز ۳۰ بهمن (۱۶ فوریه) سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی نیز از قول "برخی از کارمندان نهاد ریاست جمهوری" و دیگر شاهدان خبر داد است که ماموران، "خانهٔ موسوی و رهنورد را به زندانی با دیوارهای بلند آهنی برای آن‌ها تبدیل می‌کنند".

روز گذشته احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، در خطبه‌های نمازجمعه تهران خواستار آن شد که برای جلوگیری از ارتباط رهبران اصلاح طلبان معترض با مردم، "در خانه آنها مسدود شود، تلفن‌ و اینترنت آن‌ها قطع شود و در خانه خود زندانی شوند".

به نوشته سایت تابناک، علی مطهری نماینده‌ اصولگرای تهران روز شنبه توصیه احمد جنتی برای حصر رهبران معترضان را، پیش از محاکمه آنها غیر قانونی خوانده و خواستار آن شده که همزمان با میرحسین موسوی و مهدی کروبی، محمود احمدی‌نژاد نیز به خاطر "زمینه‌سازی فتنه" در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری محاکمه شود.

در پی شرکت ده‌ها هزار نفر در تظاهرات اعتراضی روز ۲۵ بهمن در شهرهای مختلف، که به دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی صورت گرفت، بسیاری از مسئولان حکومتی خواستار برخورد با آن دو شده و حتی برخی از حامیان آیت الله خامنه‌ای، از لزوم اعدام آن‌ها سخن گفته‌اند.

این در حالی است که "شورای هماهنگی راه سبز امید"، تشکل نزدیک به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دیروز با صدور فراخوانی خواستار برگزاری مراسم سراسری "بزرگداشت" کشته شدگان روز ۲۵ بهمن، در روز اول اسفند شده است.

علی مطهری توصیه احمد جنتی برای حصر رهبران معترضان را، پیش از محاکمه آنها غیر قانونی خوانده و خواستار آن شده که همزمان با میرحسین موسوی و مهدی کروبی، محمود احمدی‌نژاد نیز به خاطر "زمینه‌سازی فتنه" محاکمه شوددر این فراخوان، از مردم خواسته شده تا در هفتمین روز کشته شدن صانع ژاله و محمد مختاری، روز یکشنبه ساعت ۳ بعد از ظهر، در خیابان ها و میدان های اصلی تهران و شهرستان های سراسر کشور تجمع کنند.

تجمع‌های شبانه در مقابل منازل رهبران مخالف

سایت کلمه در خبر روز شنبه خود در مورد وضع محدودیت‌های جدید علیه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، آورده است که بعد از راهپیمایی ۲۵ بهمن، تلفن‌های ثابت و همراه و اینترنت این دو رهبر اصلاح طلب مسدود شده و از روز ۲۷ بهمن ماه "با قطع آخرین ارتباطات محدود آن‌ها، هیچ اطلاعی از وضعیت و سلامتشان در دست نیست".

این سایت با تاکید بر اینکه "اکنون محافظان موسوی از محافظت وی عزل شده و نیروهای امنیتی جای آنها را گرفته‌اند" نوشته است: "بستگان موسوی و رهنورد در روزهای اخیر قادر به کسب هیچ‌گونه خبری از وضعیت آنها نیستند."

همزمان، سایت پارلمان نیوز خبر داده است که پنج شنبه شب گذشته حدود ۷۰ نفر با عبور از مقابل پست بازرسی واقع در خیابان جماران در شمال تهران، به ترتیب به طرف منزل محمد خاتمی، حسن خمینی و اکبر هاشمی رفسنجانی رفته و علیه آنان شعارهای تند سر داده‌اند.

پارلمان نیوز افزوده است که این افراد در هنگام حضور در نزدیکی منزل آقای هاشمی رفسنجانی، به خانواده وی "با الفظ رکیک توهین کرده‌اند".

پیشتر، سایت سحام نیوز، نزدیک به مهدی کروبی، نامه سرگشاده فاطمه کروبی همسر این روحانی اصلاح طلب را به چاپ رسانده بود، که از تجمع نیروهای حامی رهبر جمهوری اسلامی در مقابل منزل مسکونی خود در ساعات بعد از نیمه شب و شعارهای توهین آمیز تجمع کنندگان انتقاد می کرد.

اگر برخی از مسئولان صلاح را بر ادامه تجمعات [در مقابل منزل مهدی کروبی] می‌دانند، حداقل دستور دهند ساعات تجمع را به روز و یا اوایل شب انتقال دهند و از به کارگیری الفاظ ناموسی پرهیز کنند و از آوردن زنان معلوم الحال در این منطقه مسکونی خودداری نمایند

نامه تعدادی از همسایگان مهدی کروبی به وزیر کشور، به نقل از سایت های جرس و سحام نیوز
سایت سحام نیوز، امروز نیز به نقل از سایت جرس، نزدیک به مخالفان دولت ایران، خبری را به چاپ رسانده که از ارسال نامه اعتراض آمیز عده‌ای از همسایگان مهدی کروبی به وزیر کشور ایران حکایت دارد.

به نوشته جرس امضا کنندگان این نامه، با ذکر اینکه در شب‌های گذشته اعضای خانواده‌هایشان شنونده "رکیک‌ترین الفاظ ناموسی" از طرف "عده‌ای که خود را سربازان ولایت می‌نامند" بوده‌اند، از تاثیر این موضوع بر روی فرزندان خود ابراز نگرانی کرده‌اند.

امضا کنندگان نامه افزوده‌اند: "از همه بد‌تر حضور چند زن با ظاهری زننده در پوشش اسلامی به عنوان شارژر و موتور محرکه لباس شخصی‌های حاضر است که چهره منطقه را به شدت خراب کرده است. تردد افرادی که بعد از پایان مراسم و برای برقرای ارتباط با زنان حاضر در سه بامداد به این منطقه می‌آیند، موجب ناراحتی مضاعف ساکنین این منطقه شده است."

به نوشته جرس در خاتمه نامه آمده است: "از آن مقام محترم و عالی مصرانه می‌خواهیم دستور برخورد با این تجمعات غیر قانونی را صادر فرمایید و اگر برخی از مسئولان صلاح را بر ادامه آن می‌دانند، حداقل دستور دهید ساعات تجمع را به روز و یا اوایل شب انتقال دهند و از به کارگیری الفاظ ناموسی پرهیز کنند و از آوردن زنان معلوم الحال در این منطقه مسکونی خودداری نمایند".

शोअरे मार्ग बार मूसवी ओ करूबी ओ खातमी दर मजलिस !!!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zMPW9fZQ1pA