۱۳۸۹ مرداد ۳۱, یکشنبه

آیا اسلام برای آزادی و اراده ی انسان ها احترام قائل است؟

از روزی که به یاد دارم پدر و مادرم نماز می خواندند و می خوانند. من در خانواده ای بزرگ شده ام که اکثر اعضای آن و فامیل هایمان مسلمان های معتقد و اهل نماز و روزه بوده اند.از همان دوران کودکی این حرکات منظم و مرتب روزانه و این راز و نیاز کردن با خدا برایم جالب و در عین حال مبهم و سئوال برانگیز بود. همیشه دوست داشتم معنی این کلمات را بدانم و وقتی از مادرم سئوال می کردم یا سکوت می کرد یا وقتی اصرار میکردم عصبانی می شد و دعوام می کرد ! برایم بسیار عجیب بود که مادر چرا دعوام میکرد .بعدها که بزرگتر شدم فهمیدم که علت آن همه عصبانیت مادر این بود که خودش هم معنی آن جملات و واژه های عربی را که وقت نماز بر زبان می آورد نمی دانست!!!
این مقدمه به خوبی نشان دهنده ی ماهیت واقعی دین اسلام است. دینی که دقیقا بر اساس عدم شناخت عقلی انسان ها بنا شده است. درین دین عقل و منطق به کلی تعطیل شده است و جای آن را تقلید و ترس از آتش جهنم و اعتقادی بر اساس نادانی گرفته است. تنها مادر و پدر من نیستند که معنی آیه ها و سوره های قرآن را نمی دانند این شامل اکثریت مسلمانان می شود یا لااقل مسلمان هایی که زبانشان به غیر از عربی است. در دین اسلام انسان ها هیچ آزادی و اختیاری برای برگزیدن و انتخاب دین ندارند یعنی هر کسی که از پدر و مادری مسلمان به دنیا بیاید به شکل اتوماتیک مسلمان محسوب می شود !!!! یعنی نوزادی که قرار است به دنیا بیاید حتا در شکم مادرش و قبل از به دنیا آمدن مسلمان محسوب می شود!! یک جنین مسلمان !!! خنده دار نیست !؟
اما جنبه ی درد آور مساله به اینجا ختم نمی شود بلکه این است که همین انسانی که در شکم مادر مسلمان محسوب می شود دیگر تا آخر عمرش مسلمان است و حق تغییر دین و عقیده را ندارد و در صورت تغییر دین اعدام می شود !!!! بله اعدام می شود ! بر اساس نص صریح قرآن هر مسلمان زاده ای که دین اش را تغییر دهد "مرتد" محسوب می شود و حکمش قتل است.
خمینی هم دقیقا بر اساس همین دستور اسلامی بود که حکم به قتل "سلمان رشدی" نویسنده ی هندی تبار بریتانیایی داد !
سال ها پیش "سلمان رشدی" رمانی نوشت به نام " آیات شیطانی" . این کتاب اعتراض مسلمانان را در پی داشت و خمینی پس از آنکه فهمید "سلمان رشدی" مسلمان زاده است حکم داد که چون او با نوشتن این کتاب از دین اسلام خارج شده است پس خونش مباح است و باید ریخته شود!!!
به همین راحتی حکم مرگ انسانی را دادند و سلمان رشدی سال های سال است که تحت محافظت پلیس بریتانیا و با ترس و وحشت زندگی می کند !!
نکته ی جالبی که توجه مرا در آیین زرتشتی به خودش جلب کرد همین "آزادی و اراده ی انسان" در برگزیدن دین و آیین مورد علاقه اش است. در آیین زرتشتی بر خلاف اسلام انسان ها تا سن پانزده سالگی نه تنها به شکل اتوماتیک آیین پدر و مادرشان را نمی گیرند که حتا به شکلی بی دین هم هستند ! یعنی تنها در سن پانزده سالگی است که فردی که در یک خانواده ی زرتشتی به دنیا آمده است دین اش را بر اساس اراده و اختیار و آزادی بر می گزیند! این دین می تواند غیر از زرتشتی باشد و فرد آزاد است که هر آیینی را بر گزیند!!! همین نکته به درستی تفاوت عظیم اسلام و زرتشت را نشان می دهد.
در آیین زرتشتی انسان ها حرمت دارند. حق انتخاب دارند. آزادی و کرامت انسانی دارند. می توانند سئوال کنند و شک کنند و آزادانه قبول کنند یا رد کنند برخلاف اسلام که در آن همه چیز بر اساس زور و دیکتاتوری و زیر پا گذاشتن کرامتن انسانی است !
جالب اینکه یکی ازآیه های صریح قرآن می گوید "لا اکراه فی الدین !!" یعنی هیچ اجباری در انتخاب و پذیرفتن دین نیست ! اما اگر به تاریخ اسلام بر گردیم متوجه خواهیم شد که این مربوط به آیه ها و دستوراتی است که در "مکه" از طرف "محمد" بیان شده است و او چون در مکه در اقلیت بود و قدرت نداشت اعلام کرد که هیچ اجباری در انتخاب دین نیست اما به محض اینکه به مدینه رفت و قدرت گرفت تمام این دستورات را زیر پا گذاشت و با زور شمشیر همه را مسلمان کرد!!! این هم یکی دیگر از تناقضات و دروغ ها و دورویی هایی است که نمونه هایش در دین اسلام به وفور دیده می شود !
با این تفاصیل آیا اسلام برای آزادی و اراده ی انسان ها احترام قائل است 1؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر